Հարց քահանային. Ինչո՞ւ է եկեղեցին մերժում պայծառատեսներին, որոնք օգնում են մարդկանց իմանալ ապագան.
Ձեր հարցից ենթադրվում է, որ Աստված չար է, քանի որ ծածկում է մեզնից մեր ապագան,
իսկ գուշակը՝ բարի, ով իբր թե բացահայտում է մեր ապագան։
Համոզված եղեք, որ գուշակությունը խաբեություն է, որը հակասում է աստվածաբանական
ճշմարտությանն այն մասով, որ ապագան հայտնի է միայն Աստծուն։
Պատահական չէ, որ մարդուց ծածկված է իր ապագան. նա էությամբ ազատ է և ի վիճակի՝
փոխելու իր ապագան։
Եթե մարդը կանխավ իմանար այն, ինչ լինելու է, ապա կընկալեր իր կյանքը
ճակատագրապաշտորեն, կդադարեր հակառակվել մեղքին և ձգտել լավագույնին։
Նա կկորցներ իր ազատությունը։
Կյանքը ճակատագրապաշտորեն ընկալելով՝ մարդը կապրեր ոչ թե ապագա ինչ–որ բարի
իրադարձությունների հույսով, այլ չհաշտվելով վատ ապագայի հետ` կընկներ հոռետեսության և
հուսահատության գիրկը:
Դրա համար եկեղեցին արգելում է մարդկանց գնալ գուշակների մոտ։
Բացի այդ, գուշակությունը հիմնված է այն համոզման վրա, որ մարդու ապագան կանխորոշված է
և մանրանամասնորեն «ծրագրավորված»,
այսինքն՝ ենթադրում է, որ մարդկային կյանքը ենթակա է ոչ թե Աստծո Կանխագիտությանը,
այլ, որպես կանոն, մարդու նկատմամբ թշնամաբար կամ, մեղմ ասած՝ ոչ բարյացակամ
տրամադրված խորհրդավոր ուժերին։
Դա բերում է մարդու Աստծո հետ անձնական կապի թուլացման և, ի վերջո, խզման,
որը հիմնված է հնազանդության, հավատի և վստահության վրա։
Ապագան իմանալու ձգտումով գերված մարդը, հիմնվելով գուշակության վրա, անկարող է
դառնում աղոթել և սուրբ խորհուրդների կյանքով ապրել,
որի հետևանքով աստիճանաբար ընկնում է դիվական ուժերի ազդեցության տակ։
Բացի այդ, գուշակների օգնությանը դիմող և նրանց հավատացող մարդու մոտ ծագում են վախի,
անօգնականության, հալածվածության և հուսահատության զգացումներ։