Իրանի անակնկալ ապտակը. Ժողովուրդ
Հայաստանում Իրանի Իսլամական Հանրապետության արտակարգ եւ լիազոր դեսպան Սեյեդ Քազեմ Սաջադին երեկ բացսւհայտել է ՀՀ իշխանությունների կեղծիքները: Մասնավորապես նա անդրադարձել է Իրան-Հայաստան երկաթգծի ծրագրին՝ բաց տեքստով հասկացնելով, որ այն մինչեւ այժմ կյանքի չի կոչվել ՀՀ իշխանությունների կողմից նախաձեռնո- ղականության բացակայության պատճառով:
«Մենք պատրաստ ենք գործարկել երկաթգիծը, բայց Հայաստանը պետք է ներդրող ներկայացնի: Պարզապես պետք է համատեղ ներդրումներ իրականացնել այս ոլորտներում: Դուք առաջ եկեք, մենք հաջորդ քպյլը կանենք»»,֊բառացի շեշտել է դեսպանը: Այսպիսով՝ Սաջադին բացահայտել է Իրան-Հայաստան այդպես էլ չիրականացված ծրագրի մութ մասերը՝ պարզորոշ հասկացնելով, որ երկաթգծի կառուցման ծրագրի տապալման մեղավորը հայկական կողմն է, որն այդպես էլ չվարձեց ներդրումներ անել այնտեղ: Եվ այս համատեքստում ուշագրավ է այն հանգամանքը, որ կառավարությունը ոչ վաղ անցյալում նշում էր, թե դեռ պետք է ուսումնասիրել’ ծրագիրը տնտեսապես որքանով է ձեռնտու:
Խոշորամասշտաբ ու չափազանց կարեւոր տնտեսական նշանակություն ունեցող այս ծրագրի մասին վաղուց Է խոսվում: 2008-ին Սերժ Սարգսյանը հանրությանն ու Ազգային ժողովին ուղղված իր ուղերձում հայտարարեց երեք խոշոր ծրագրերի մասին, որոնցից մեկը Իրան- Հայաստան երկաթգծինն Էր: «Առաջիկա տարիների ընթացքում սկսվելու Է Իրան- Հայաստան երկաթուղու կառուցումը»,- շեշտեց նա: Սակայն Երկար սպասված շինարարությունն այդպես Էլ չմեկնարկեց: Իսկ այդ հայտարարությունից անցել Է արդեն 10 տարի: 2012 թվականին կառավարության ծրագրում առաջին անգամ տեղ գտավ երկաթուղու շինարարության մասին դրույթը: 2013-ի ծրագրում նույնպես երկաթգծի ծրագրին անդրադարձ կար: Իսկ 2008-2012 թվականների ընթացքում երկու անգամ Իրան կատարած այցի ժամանակ Սերժ Սարգսյանը թիվս այլ հարցերի, քննարկել էր նաեւ երկաթգծի ծրագիրը: Կառավարությունը ստեղծեց «Երկաթուղու շինարարության տնօրինություն» ՊՓԲԸ, պայմանագրեր ստորագրեց «Ռասիա ՖԶԷ» անվամբ ընկերության հետ, որն, ի դեպ, գրանցված էր օֆշորային գոտում:
Երկաթգծի շինարարությունը պաշտոնապես գնահատվեց 3,5 մլրդ դոլար: 2008 թվականից ի վեր իշխանությունները փորձում էին ներդրողներ գտնել’ շինարարության մեկնարկը տալու համար: Սկզբում նրանց հույսն Ասիական զարգացման բանկն էր, հետո’ օֆշորային «Ռասիա ՖՋԷ» ընկերությունը: Նախորդ տարվա նոյեմբերին էլ տրանսպորտի, կապի եւ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարար Վահան Մարտիրոսյանը հայտարարել էր, թե Հյուսիս-հարավ ճանապարհային միջանցքի համար նախատեսված գումարից հնարավոր չէ առանձնացնել եւ տրամադրել Հայաստան-Իրան երկաթգծի կառուցմանը:
Մանրամասներին ծանոթացեք թերթի այս համարում: