«Քաղաքական կամք» եզրույթի գործածական բարդությունները
Վերջին ժամանակներս քաղաքական ուղերձներում և բանավեճերում մեծ կիրառում է ստացել «քաղաքական կամք» արտահայտությունը: Վերոհիշյալ արտահայտությունը ներմուծվել և շահարկվում է հատկապես արևմտյան գործիչների կողմից: Եզրույթը տարբեր մասնագետների կողմից տարբեր մեկնաբանությունների է արժանանում:
Հյուսիսային Դակոտայի համալսարանի դասախոս Էրիկ Դ. Ռաիլի բնորոշմամբ` քաղաքական բանավեճերում վերոհիշյալ արտահայտությունը կիրառվում է որպես հռետորական գործիք, սակայն վերջինիս մեկնաբանումը միանշանակ չէ: Ընդունելով քաղաքական կամքի ազդեցությունը քաղաքական արդյունքների վրա, նա առաջարկում է պրագմատիկ և սիստեմատիկ մոտեցում ցուցաբերել եզրույթի կիրառական նշանակության վերաբերյալ: Ռաիլի մեկնաբանմամբ, շատ կարևոր է նաև, թե ինչ բովանդակության մեջ է կիրառվել վերոհիշյալ արտահայտությունը: Նրա տեսանկյունից «քաղաքական կամք»-ը ենթադրում է, որ գաղափարը կամ մոտեցումը ստանա որոշում կայացնող մարդկանց անհրաժեշտ քանակության աջակցությունը: Ըստ նրա՝ սա հիմնական պահանջներից մեկն է:
Ի հակադրումն այս տեսակետի, Մեծ Բրիտանիայի ԱԳՆ մեկնաբանմամբ «քաղաքական կամք» արտահայտությունը գործիք է, որը կիրառվում է ազդեցիկ անհատ քաղաքական գործիչների կողմից: Ըստ ԱԳՆ-ի` հավաքական «քաղաքական կամք»-ը դժվարություններ է առաջ քաշում: Եթե անհատ բարձրաստիճան այրը «քաղաքական կամք» է ցուցաբերում, այլ անհատ այրեր կարող են կիսել վերջինիս տեսակետը, սակայն երբ խոսքը հավաքական «քաղաքական կամք»-ի մասին է, ապա սկսվում է եզրույթը բովանդակազրկելու գործընթացն ու արդյունքում մոլորության մեջ գցում:
Երբ քաղաքական գործիչը «քաղաքական կամք» է ցուցաբերում, նա կարող է ազդել անհատ քաղաքական գործիչների տեսակետի և գործունեության վրա, սակայն հավաքական «քաղաքական կամք»-ն ենթադրում է դերակատարների անհատականության անտեսում այն պարագայում, երբ դերակատարներից յուրաքանչյուրը դրսևորում է (կամ չի ցուցաբերում) սեփական տեսակետը: Հավաքական «քաղաքական կամք» ցուցաբերելու պարագայում մեծամասնություն են կազմում նաև այնպիսի դեպքերը, երբ պետական այրը հաջողությամբ ներկայացնում է իր այս կամ այն տեսակետը, սակայն մնացյալ գործիչները նույն խանդավառությամբ չեն կիսում ներկայացնողի տեսակետը:
«Քաղաքական կամք» արտահայտությունը ունի մեկ այլ մեկնաբանում ևս: Եթե ուսումնասիրվում են գործընթացներ, որոնք խթանում կամ խափանում են պետական այրի կողմից որդեգրած գործընթացը, ապա ավելի լայն ուսումնասիրություն կատարելու անհրաժեշտություն է առաջ գալիս: Երբ պետական այրը ձգտում է կյանքի կոչել իր «կամքը»՝ հիմնվելով անհատների կողմից իրականացվող գործողությունների վրա՝ նա քաղաքական համակարգի միջոցով համապատասխան արձագանք է ստանում այդ գործողությունների վերբերյալ: Սա կարող է խթան հանդիսանալ, որպեսզի գործընթացի մասնակիցներն շարունակեն նույն հունով, նույնիսկ ավելի ջանասիրաբար աշխատեն այդ ուղղությամբ: Արձագանքը կարող է նաև ազդակ հանդիսանալ, որ առկա են լուրջ խոչընդոտներ, ուստի գործիչը կարող է փոխել գործընթացի հունը:
Ակնհայտ է, որ «քաղաքական կամք» եզրույթը լայն տարածում է գտել քաղաքական ասպարեզում և բավականին արդիական է, չնայած իմաստաբանական և կիրառական անորոշություններին: Արտահայտության միանշանակ պարզաբանման համար դեռ լայնածավալ ուսունասիրություններ են անհրաժեշտ, սակայն անհերքելի է այն հանգամանքը, որ եզրույթը աստիճանաբար իր դիրքերն ավելի է ամրապնդում քաղաքական բառարաններում:
Նարինե Մեհրաբյան