Անհնար է շարունակել
“Ժառանգության” քաղաքական հարթակում այսօր մնացել են հետևյալ թեմաները` առաջինը` ինչպե?ս է իրեն այսօր զգում սիրելի Րաֆֆին ( ցանկանում ենք, որ լավ զգա, անհանգստանում ենք նրա առողջության համար և հորդորում ենք, որ դադարեցնի հացադուլը), և դրա հետ միասին, ևս մեկ անգամ համոզվում ենք և ընդգծում, որ հացադուլը քաղաքական պայքարի ձև չէ , և փնտրում ու ուզում ենք գտնել դրա հետևում քաղաքական օրակարգը (որը, կարծես, ոչ ոք այդպես էլ չի գտնում) : Երկրորդը`այն թեմաները որոնցով Րաֆֆին փորձում է արդարանալ նախագահի ասուլիսից հետո:
Այստեղ դիտարկենք , որ երկրորդական-երրորդկան բնույթի դրվագներն ու տարրերը բերված են առաջին պլան`դրանց մեծ կարևորություն հաղորդելով, մանրամասն ներկայացնելով, թե, ասենք, ուղարկված փաստաթղթի շուրջ ինչ ուղղությամբ է գծեր արվել , որ բառերը շրջանակի մեջ առնվել, հանրահավաքների մասնակիցների թվի շուրջ է վիճաբանությունը, մինչդեռ իրական, գլխավոր բովանդակային հարցերը, որոնք քաղաքական օրակարգի հարցեր են և, որոնք նախագահը որպես թեմաներ բարձրաձայնել և շեշտադրել է ` թե’ իրենց համատեղ զրույցում, և թե իր կողմից որպես կարևորագույն քննարկման թեմաներ, զարգացման տեսլականներ. այդ հարցերին բացարձակապես արձագանք չկա:
Ասել է թե` ստեղծվում է մի կարծիք, որ, կա’մ այդ թեմաները չեն հետաքրքրում Րաֆֆուն, կա’մ էլ հետաքրքրում են ուրիշ թեմաներ, իսկ որ թեմաներն են դրանք: Այդ իմաստով հետաքրքիր է նաև այն դիտարկումը, որ սահմանադրական խորհրդի, սահմանադրական բարեփոխումների թեման կարևորվեց հանրապետության նախագահի կողմից, որի վերաբերյալ կա գործողություններ կատարելու պատրաստակամություն` գնալ այդ ուղղությամբ, քայլեր անել և ոչ միայն` վերլուծություններ և քաղաքական մեծ քննարկումների հարթակ բերել բոլոր քաղաքական ուժերի հետ միասին, այդ թվում և “Ժառանգության” :
Այդ թեման, որը մեկ տարի առաջվա Րաֆֆու հացադուլի քաղաքական պահանջն էր, պարզվում է, որ բոլորովին էլ հետաքրքիր չի եղել` ո’չ որպես նախագահի կողմից հնչեցրած առաջարկ իրենց առանձնազրույցի ժամանակ , և ո’չ էլ հիմա` որպես ասուլիսում հնչեցված գլխավոր քաղաքական թեմաներից մեկը, և դրան Րաֆֆու կողմից բացարձակապես ոչ արձագանք կա` դետալները ներկայացնելու իմաստով, և ոչ էլ վերաբերմունք: Այստեղից հարց է առաջանում` արդյոք նախորդ հացադուլի ժամանակ այս պահանջները ևս ընդամենը գործիք էին, լոկ գործիք, ոչ նպատակ, ոչ հային և հայաստանցուն առաջ տանելու, պետությունը զարգացնելու նպատակային ուղենիշ:
Կարծում եմ`սա ծանր հարց է, որին Րաֆֆի Հովհաննիսյանը պարտավոր է պատասխանել, եթե չի ուզում կորցնել ոչ միայն այն 37 տոկոսը, որն ունի, այլ ընդհանրապես` վերաբերմունքն իր նկատմամբ որպես ակտուալ քաղաքական գործչի:
Եվ երրորդ թեման, որը մնացել է հարթակում` ստվերային կառավարության ցուցակն է: Մենք ժամանակին առիթ ունեցել ենք խոսելու այն մասին, որ տպավորություն կա, (և ոչ անհիմն տպավորություն), որ Րաֆֆի Հովհաննիսյանի թիկունքում որոշումներ կայացնողներ կան (կամ կլինեն), գործողություններ անողներ կան, և կլինեն անպայման, որովհետև այսպես անատամ` առանց հստակ թեմաների, առաջարկների, օրակարգերի, ասելիքների քաղաքական հարթակում անհնար է շարունակել ` սուրբ տեղը դատարկ չի մնում, անպայման այդ վակուումը կլցվի, և մենք արդեն որերորդ առիթն է, ականատեսն ենք դրան, որ վակուումը լցվում է:
Լցվում է ինչով: Առաջին օրինակը մենք ունեցանք` ոչ անհայտ գործչի մեկնաբանությունները այն մասին, թե ինչպես պետք է զարգանան այլընտրանքային ճանապարհով իշխանություն վերցնելու գործընթացները, այդ թվում` մատնանշելով լիբիական ճանապարհը, կրկնում ենք, ամենադաժան, արյունալի, անմարդկային ճանապարհը , սակայն մեր քաղաքական գործիչները չեն խորշում այդ ճանապարհից, և հնարավոր է, որ իրենց թաքնված գրպաններում ունեն այդ խաղաքարտը , և մեր ժողովրդին, որը ազնիվ բողոքով և ընդվզումով այսօր կանգնած է հրապարակում ( անկախ թվաքանակից) , տանելու են լիբիական ճանապարհով:
Այս զգուշացումները ժամանակին արել ենք Րաֆֆի Հովհաննիսյանին, կարծում եմ, այսօր էլ դրանք կարող են տեղին լինել, այսօր, երբ ռեալ մարմնավորում ունենք` ինչ-որ տեղից առաջանում են ստվերային կառավարության անդամների ցուցակներ, և բացահայտ է, որ այստեղ ևս Րաֆֆին պասիվ դերակատարություն ունի, կամ դերակատարություն ընդհանրապես չունի:
Ուզում ենք նաև հիշեցնել, որ Սահմանադրությամբ կառավարության ձևավորման խնդիրը խորհրդարանական մեծամասնության խնդիրն է, ու նախագահը, ըստ Սահմանդրության 54-րդ հոդվածի 4-րդ կետի , վարչապետ է նշանակում պատգամավորների մեծամասնության վստահությունը վայելող անձին, իսկ եթե դա հնարավոր չէ, ապա առավել թվով պատգամավորների վստահությունը վայելող անձին:
Սահմանադրությունը չի ասում` ժողովրդական մեծամասնությամբ, այլ` խորհրդարանական մեծամասնությամբ, այսինքն` այստեղ մենք ևս մեկ օրինակ ենք ունենում այն բանի, որ դուք օրինական “կբոռաք”, բայց պատրաստ եք բոլոր անօրինական քայլերի: Այդ դեպքում ինչու? եք գալիս, գալիս եք, որ ի?նչ անեք:
Մինչդեռ, հակառակ բևեռում մենք ականատես եղանք Հանրապետության նախագահի լայնածավալ, անկեղծ, ծայրեծայր սրտացավությամբ լեցուն, ազնիվ զրույցի մեծ թվով լրագրողների հետ` առանց բաժանելու “на свои и чужие”:
Երկրի առջև ծառացած լրջագույն հարցերի խորքային վերլուծություն, մեծ դիապազոն հարցերի, սկսած` սահմանադրական , քաղաքական փոփոխություններից, քաղաքական համակարգի փոփոխություններից , երկրում հանդուրժողականության, համերաշխության ամրապնդման, դրան ուղղված գործնական քայլերից, կոռուպցիայի դեմ պայքարից, պետական կառավարման արդյունավետության բարձրացումից, արտաքին քաքաքականությանն առնչվող հարցերից, այդ թվում` ինտեգրացիոն բնույթի:
Նախագահը ցույց տվեց, որ ինքը քաղաքկական գործչի այլ տեսակ է, որը պետական կառավարման գործում ամենաբարձր դիրքում լինելով հանդերձ ` անսահման բաց է, անսահման անկեղծ , և պատրաստ է յուրաքանչյուր հարց քննարկելու `անկախ նրանից համախոհի, թե այլախոհի հետ, և յուրաքանչյուր մարդու մեջ պատրաստ է տեսնել սրտացավ, շահագրգիռ քաղաքացու, եթե այդ քաղաքացին, իհարկե, կա:
Հերմինե Նաղդալյան
ԱԺ փոխնախագահ